donderdag 11 oktober 2012

Sea-Cycle

Afgelopen weekend, maandag en dinsdag was het fall break in Wilmington, een soort van korte herfstvakantie zonder school. De meeste studenten gaan dan terug naar huis in andere plaatsen in Amerika, en de meeste teams hebben ook een paar dagen vrij. Onze coach gelooft daar niet in, en we hadden gewoon elke ochtend training! Het zwaarste was de zondag, toen we na een tennistraining van drie uur de Sea-Cycle gingen doen op de atletiekbaan. Dit is een mijl (1600 meter), daarna een 800 meter, 400 meter, 200 meter, 100 meter en 50 meter sprint. Tussen elke afstand door kregen we drie minuten pauze. Normaal gesproken rennen we afstanden op de atletiekbaan altijd als team, maar nu was het individueel. Iedereen moest voor zichzelf proberen zo snel mogelijk te rennen en de totale tijd werd aan het einde opgeteld en daaraan zaten dan weer bonussen en extra punten voor andere competities vast. Ik wist dat de mijl mijn minst favoriete afstand was, maar dat ik daar wel de meeste tijd mee kon winnen omdat het verreweg de langste afstand is. Ik begon redelijk maar door een lange eindsprint eindigde ik nog goed met 5.21 minuten. Dit was de tweede plek, net 2 seconden achter Swillie. Hierna kwamen echter meer mijn afstanden, en de 800 en 400 meter wist ik ruim te winnen! Op de sprints ben ik altijd sterk en na een 200 meter waarin ik goed bij bleef won ik ook de 100 en de 50 meter! Uiteindelijk eindigde ik als eerste! Ik had 572 seconden nodig om alle afstanden te lopen, en won met 8 seconden verschil van de nummer 2. Fit dus! Een paar goede trainingsdagen achter de rug, en momenteel zitten we met het team in Winston-Salem, waar de University of Wake Forest is. We hebben hier een college toernooi dat morgen begint, ik speel mee in de single en de dubbel met Zach Hublitz! Let's Go Hawks!

1 opmerking:

  1. Wat een watjes in jou team zeg.... Je hebt te weinig concurrentie.... ;-)

    C'mon Hawk !

    BeantwoordenVerwijderen