dinsdag 22 november 2011

THE IRON MAN !!!

IRON MAN CONTEST GEWONNEN!!!! het was een mooie dag, zo'n 23 graden en geen wind dus ideaal weer om te rennen!! iedereen was zenuwachtig van tevoren en probeerde zo goed mogelijk voor te bereiden.. We wisten de deal, zoveel mogelijk 400 meter sprints binnen 70 seconden met een break van 3 minuten tussendoor, winnaar is zeker van een plaats naar Los Angeles in januari.. Het atletiekteam was ook aan het trainen op de atletiekbaan maar ze maakten speciaal plaats voor onze iron man contest.. de atletiektrainer had een soort speaker die bij elke 50 meter een buzzer geluid maakte zodat we precies wisten of we op schema liepen.. De eerste paar gingen redelijk makkelijk en de eerste viel af na vijf 400 meter sprints.. Daarna ging het wat sneller en bij de tiende waren we nog maar met z'n 4en over.. Hier werd het zwaarder en ik kwam elke keer precies op de goede tijd binnen, nooit te snel of te langzaam.. Na nummer 11 gehaald te hebben zei Coop dat hij niet meer kon en was het alleen nog Kosta, Sam (Swillie) en ik.. Sam haakte af tijdens nummer 14 en Kosta en ik bleven sterk doorgaan.. Nadat we er allebei 16 hadden gelopen wist coach dat we allebei nooit op zouden gaan geven en we waarschijnlijk nog wel even door konden gaan. Dus zei coach dat nummer 17 een sprint-off zou worden; geen tijd, maar degene die als eerste over de streep komt is de winnaar, and winner takes all!! Na al deze sprints dus nog eentje om de winnaar te worden en een plaats naar Los Angeles veilig te stellen! Ik wist dat Kosta snel zou gaan beginnen maar dat ik de laatste 100 meter sterker zou zijn.. De eerste 300 meter kon ik net bijhouden en in de laatste 100 gaf ik alles wat ik had en sprintte ik hem er flink uit en eindigde mijn 17e 400 meter sprint uiteindelijk in 63 seconden.. THE IRON MAN!!

1 opmerking:

  1. mooi man; alle trainingen leiden uiteindelijk naar iets...super mooi dat dit er nu uitkomt...! Ga door. Groeten van Jim en Peter Hendrikx

    BeantwoordenVerwijderen