vrijdag 20 januari 2012

CAA Championship Rings + First Match !!

Afgelopen week was een goede week voor ons team!! Woensdagavond was er een basketbalwedstrijd en tijdens Halftime werd er voor ons team een ceremonie gehouden in het stadion omdat we vorig jaar de conference hadden gewonnen. Voor een vol stadion werden we omgeroepen en kregen we onze Championship Ring. Zo'n ring is een gewoonte in Amerika, wanneer je een belangrijk kampioenschap wint wordt er voor ieder teamlid een speciale ring gemaakt, het logo van ons team staat erin, mijn eigen naam staat er in maar ook bijvoorbeeld de datum waarop we wonnen en de plaats waar we de NCAA gespeeld hebben. Zie deze foto's !



Daarnaast hebben we gister ook onze eerste wedstrijd gespeeld van het nieuwe seizoen !! We speelden thuis tegen Appalachian State en zoals altijd gaat het om 3 dubbelwedstrijden en 6 singles wedstrijden. De dubbels zijn een proset en wanneer je 2 van de 3 dubbels wint heb je 1 punt. De 6 singles daarna tellen allemaal voor 1 punt. Ik speelde de tweede dubbel samen met Michael Reilly (nieuwe speler dit seizoen) en de derde single. We begonnen sterk aan de wedstrijd en kwamen al snel een break voor, deze gaven we echter weer weg.. in de tussentijd hadden Rafa en Kaue de derde dubbel gewonnen, maar Coop en Kosta verloren de eerste dubbel. Ons punt werd dus beslissend! Het kwam aan tot een tiebreak bij 8-8 en hierin speelden we erg goed en wonnen de tiebreak met 7-2. Coach was erg tevreden over ons aanvallende spel op de belangrijke punten. Daarna gingen we de singles in, en opnieuw begon ik goed met een break voor.. Hierna verslapte ik echter en dat kostte me de eerste set.. In de tweede set ging het lang gelijk op maar ik kon het net niet redden en verloor met 4-6 6-7. Gelukkig werd er op 3 andere banen wel gewonnen waardoor we met 4-1 voorkwamen en de overwinning was binnen! Er was erg veel media-aandacht voor onze wedstrijd, verschillende fotografen en videocameras waren aanwezig en ik hoorde later die avond dat ik zelfs op TV was geweest in een samenvatting van onze dubbelwedstrijd! Daarnaast waren we ook terug te vinden in verschillende kranten en online nieuws websites. Ons kampioenschap van vorig jaar heeft ons zeker een stapje omhoog gebracht in de media aandacht. Let's Go Hawks!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten