maandag 13 februari 2012

Winning Weekend !!!

Afgelopen weekend was een succesvol weekend! We hadden een double-header, dat zijn twee wedstrijden achter elkaar, een op zaterdag en een op zondag.. Zaterdag speelden tegen we het nationaal gerankte Princeton dus dit beloofde een goede wedstrijd te worden, ik speelde wederom de dubbel met Rafa en onze felheid op de baan bracht ons een goede 8-4 zege. Ook de andere dubbelteams wisten te winnen dus het dubbelpunt binnen! Op naar de singles, ik speelde weer de derde single. De eerste set ging erg gelijk op en duurde heel lang, terwijl ik nog in de eerste set bezig was, was de wedstrijd al beslist door snelle overwinningen van Rafa, Kaue en Swillie. Ik verloor de eerste set nipt, maar kwam terug en won de tweede en derde set(supertiebreak), 6-7 6-3 10-8; een goede zege! Totaalscore 6-1.

Diezelfde avond werd ik uitgenodigd voor een diner in het huis van Yona. Yona is een Israelische man die al jaren in Wilmington woont, hij is een van de grotere donateurs van ons tennis programma. Hij geeft altijd veel geld aan ons programma en regelt allerlei extra's voor ons. Hij nodigde Kosta en mij uit voor een diner, samen met Illia (teamgenoot van vorig jaar). Het eten op de campus is nooit van goede kwaliteit en Yona en zijn vrouw kunnen erg goed koken dus dat was genieten, en een goede maaltijd voor de volgende dag want we moesten weer aan de bak!

Op zondag zou het een stuk kouder worden, en overdag werd het niet warmer dan 5 graden celsius. Tijdens onze bespreking vooraf in de kleedkamer liet coach blijken er extra veel zin in te hebben. Hij wil altijd dat wij de lastige omstandigheden (zoals koud weer) als een uitdaging zien en dat we dit als extra kans moeten zien om ons te onderscheiden van de tegenstanders. Dit noemen we Seahawk Style Tennis! En zo ging het ook, ik dubbelde weer met Rafa en we speelden onze beste dubbel tot nu toe. De laatste weken hebben we veel gewerkt aan volleys en returns en dit betaalde zich uit, we kregen geen een gamepoint tegen en waren snel klaar met een 8-0 zege!! Swillie en Reilly wisten hun dubbel helaas niet te winnen, maar door de overwinning van Coop en Kosta waren we alsnog zeker van het dubbelpunt. Daarna weer de 3e single, waarin het in het begin weer gelijk op ging maar vanaf 5-5 in de eerste set begon ik mijn beste tennis tot nu toe te spelen en stoomde ik door naar een 7-5 6-2 zege. Coach was erg tevreden met wat ik liet zien omdat de dingen waar we aan gewerkt hebben in de trainingen steeds beter naar voren komen in de wedstrijden. Veel motivatie dus om hard door te trainen! De rest van de singles werden ook gewonnen en de totaalscore was 7-0! Wederom lieten we zien dat we 'tougher' zijn dan de rest, Go Hawks!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten