maandag 21 mei 2012

Back in business

Afgelopen zondag weer de eerste wedstrijd in Nederland gehad! Met ons team bij De Korrel spelen we in de hoofdklasse heren en ik kon nu voor het eerst meedoen... Als je weer in Nederland speelt is dat toch heel anders dan in Amerika.. Niet alleen de banen en ballen zijn anders, maar met name de intensiteit tijdens de wedstrijden. In Amerika zijn alle spelers en fans de hele wedstrijd lang aan het schreeuwen, juichen en elkaar aan het aanmoedigen waardoor de intensiteit en het energie level vaak erg hoog liggen. In Nederland is het erg stil tijdens de wedstrijd en wordt er veel minder intensiteit gebracht door de omgeving. Wat dat betreft is college tennis ook echt anders dan alle andere tennis wedstrijden en competities.. Ondanks dat ik niet super speelde was ik wel goed op de belangrijke momenten en won ik na een lange wedstrijd met 7-6 6-7 7-6.. Zo vaak komt deze uitslag niet voor dus dat was wel een lekkere binnenkomer! Daarna speelde ik nog de dubbel met Stijn Simons, maar na een zwak begin en een aantal uren tussendoor wachten vanwege regen wilde het niet lukken en we verloren in twee sets... Pim Sistermans wist zijn single wel nog knap te winnen en totaalstand was 2-4. Over twee weken spelen we de laatste competitiewedstrijd thuis bij de Korrel! Deze week heb ik alweer het eerste toernooi van de zomer, dit is het A-toernooi van Bastion Baselaar waar ik een wildcard voor heb gekregen om aan het hoofdtoernooi mee te doen.. Meteen weer aan de bak dus! Daleeee!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten