zondag 16 oktober 2011

Don't Be Nice !

Eerste toernooi zit erop !! Het was een zogenaamd "money tournament" dat niet georganiseerd wordt door de college tennis bond maar het is een toernooi van buitenaf waar ook spelers die geen college tennis spelen aan mee kunnen doen. Iedereen speelde 3 wedstrijden, 1 op vrijdagavond en 2 op zaterdag... De eerste wedstrijd op vrijdag speelde ik tegen een Australier die geen college speelt maar af en toe rondreist om toernooien te spelen. Deze wedstrijd was binnen en ik serveerde goed, ik wist uiteindelijk met 6-4 6-3 de wedstrijd naar me toe te trekken... De dag erna speelde ik mijn eerste wedstrijd om 9 uur 's ochtends tegen een Franstalige Belg van de school ECU (ook indoor). Ik kwam makkelijk een set en een break voor maar daarna verloor ik wat concentratie en felheid waardoor ik de tweede set verloor. Daarna kwam ik sterk terug en won de derde set makkelijk, eindstand 6-1 6-7 6-1. De derde wedstrijd daarna speelde ik tegen een "Local Hero" die geen college tennis speelt. Deze wedstrijd was buiten op de "green clay" banen en hierin gebeurde een soort gelijke situatie. Ik kwam weer een set en een break voor en liet hem daarna weer terug komen en verloor de tweede set. De derde set was ik weer fel en ik won met 6-4 3-6 6-1. De coaches waren blij dat ik weer aan het spelen ben en het is zeker goed dat ik veel wedstrijdritme heb op kunnen doen hier. Een groot aandachtspunt vinden ze dat ik vaak te lief ben op de baan en door wat nonchalant te zijn en concentratie te verliezen maak ik het mezelf moeilijk. In de derde set was ik steeds fel en gefocussed en speelde ik veel beter. Nu is het doel om voortaan vanaf de eerste bal zo fel te zijn en op de baan te staan om de tegenstander helemaal weg te vegen en hem geen gratis punten te geven.. Don't Be Nice!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten