donderdag 15 maart 2012

Boris

Ondanks een erg goede single een tegenvaller vandaag tegen Florida State.. We hadden erg veel kansen om het dubbelpunt te pakken, maar het zat niet mee.. Sam en Reilly konden uitserveren maar verloren uiteindelijk.. Rafa en ik stonden een break achter maar toen onze tegenstanders op 7-6 aan het serveren waren dachten we dat we terug gebroken hadden. We wonnen een erg lang punt (en de game) maar toen het punt al een paar seconden voorbij was vroeg onze tegenstander een let aan omdat er een bal achter de baan doorrolde.. Het punt was al lang voorbij maar de scheidsrechter gaf hem zeer onterecht de let en dit kostte ons de game en de wedstrijd.. Het is pas de tweede dubbel dit seizoen die ik verloor..

Helaas, maar door naar de singles.. Het dubbelpunt bleek nog bij de meesten door te dreunen want iedereen verloor in 2 sets, ik was de enige die wist te winnen.. Toen we naar de banen reden had ik met assistent coach T-Vaughn afgesproken dat ik minimaal 50 keer naar het net zou komen in deze wedstrijd. We hebben het vaak over "clinging to the things that are working for us" en in de vorige wedstrijd won ik erg veel punten aan het net. Hier moest ik me dus weer aan vastklampen en ik speelde erg agressief met zo'n 90% serve-and-volley. Het ging gelijk op en de eerste set won ik met 7-6. Toen ik de eerste set gewonnen had, stonden we in de totaalscore al 3-0 achter, we moesten dus de resterende 4 singles winnen om de wedstrijd te winnen. Kosta, Kaue en Coop verloren de eerste set maar kwamen in de tweede set beter in hun spel en zaten er dichtbij maar het lukte net niet.. Ondertussen verloor ik de tweede set nipt met 5-7 en omdat iedereen al klaar was moesten we voor de derde set een supertiebreak spelen. Hierin speelde ik zoals ik wilde, agressief en veel trips naar het net en ik won met 10-7! Totaalscore 1-6.. Coach was erg tevreden met hoe ik speelde en vond het knap dat ik in de pressure situation en de belangrijke punten bleef spelen zoals we afgesproken hadden en de goede keuzes maakte. T-Vaughn was trots en zei dat ik minimaal 80 keer naar het net was gekomen in de wedstrijd (zoals afgesproken), en wil me nu voortaan Boris noemen, omdat Boris Becker zijn favoriete serve-and-volley speler was.. Ondanks de team nederlaag dus wel een goede singel gespeeld en dat is goed voor het vertrouwen voor de komende wedstrijden! Morgen terug naar The Dub, want zondag is alweer onze volgende wedstrijd.. thuis tegen Texas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten