vrijdag 18 februari 2011

UNCW @ Maryland

Vandaag dan onze wedstrijd tegen University of Maryland gespeeld..
Maryland is een hoog gerankte school dus we wisten dat het zwaar zou worden, maar zeker kansen zouden hebben !
Ik stond opnieuw in de Doubles line-up met Jersey en ik zou ook gaan singelen! tijd om te knallen dus...
Jersey en ik begonnen de dubbel erg slecht, en stonden in een mum van tijd met 7-1 achter... we kwamen daarna nog sterk terug tot 7-5, maar dit was te laat en we verloren met 8-5.. Ook Kosta/ills en Shuks/Coop wisten het niet te redden en we verloren het doubles point. We brachten niet de energy die we nodig hadden om de dubbels naar ons toe te trekken..
Maar niks aan te doen, op naar de singles!
Ik kwam in de eerste set twee keer een break achter, maar brak twee keer terug, wist 5 setpoints weg te werken om er alsnog een tiebreak van te maken.. hierin was ik net niet scherp genoeg en ik verloor de eerste set met 7-6, balen !! Mijn tegenstander ging daarna steeds beter en beter spelen en brak me opnieuw in de tweede set... ik kon het net niet maken en verloor mijn single 7-6 6-3, enorm ziek van maar niks aan te doen..
Ondertussen had Kosta ook zijn single verloren, maar Shuks, Jersey en Coop wisten te winnen ! de totaalscore was dus 3-3 , met alleen Ills nog op de baan !
Illia ging aan de derde set beginnen toen iedereen al klaar was, dus de winnaar van die set bracht zijn team de overwinning !!! De jongen van Maryland begon de set super goed, en wist dit niveau vast te houden.. illia vocht voor wat hij waard was maar het mocht niet baten.. derde set verloren.. al het harde werken voor niks geweest, 4-3 verloren !!
iedereen was super teleurgesteld maar Coach wilde er toch het beste uit halen..
Hij concludeerde dat we in een uitwedstrijd tegen een topteam in deze omstandigheden alsnog konden concurreren voor de overwinning. De omstandigheden waren inderdaad erg in ons nadeel.. We speelden binnen, terwijl wij altijd buiten trainen. Er is ook een NCAA regel dat wanneer de temperatuur boven een bepaalde graad is, de wedstrijden perse buiten gespeeld moeten worden. De coach van het andere team zei echter dat er geen buitenbanen beschikbaar waren, terwijl de eigenaren van de banen al hadden gezegd dat we meer dan welkom waren om buiten te spelen. Een ander voorbeeld hiervan is dat we de avond van tevoren in onze training maar 1 baan kregen om op te trainen.. zie de video !
Al met al toch goed geknokt, en we waren zo dichtbij !!!
volgende keer beter....
morgen gaan we eerst de hoofdstad van Amerika (Washington DC) bekijken en daarna terug naar Wilmington, waar het momenteel 24 graden celsius is !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten