zaterdag 11 juni 2011

Unbelievable !!

De kwartfinale in Den Bosch is de meest gekke wedstrijd die ik ooit heb gespeeld... we begonnen op vrijdag, de jongen waar ik tegen speelde was erg goed en had de dag van z'n leven.. ik stond met 3-6 0-3 achter, terwijl ik toch niet slecht speelde. Daarna begon ik terug te komen en won ik de tweede set nog met 6-3. Ook de derde begon hij erg sterk en ik stond met 5-2 achter... op 5-3 had hij een matchpoint, maar ik kwam nog terug tot 5-5.. Het werd 5-6 voor hem en het begon te regenen. We moesten van de wedstrijdleiding doorgaan omdat de baan nog steeds goed was.. Ik had alweer 2 matchpoints overleeft en toen hij weer een matchpoint had vroeg ik of de wedstrijd stopgezet kon worden door de regen, maar we moesten weer door spelen. Ik sloeg een ace en kwam terug naar deuce. Toen sloeg hij een wat gelukkige return waardoor hij weer op matchpoint kwam (z'n 5e matchpoint!) Nu ging het nog harder regenen en was de baan echt onbespeelbaar, we moesten de baan af op matchpoint!
Het weer werd echter niet beter, en omdat hij de wedstrijd niet binnen wilde afmaken moesten we de volgende morgen terugkomen om de wedstrijd af te maken.. hij had dus nog maar 1 punt nodig !

Ik vertrok vroeg om samen met mijn broer Jochem goed in te spelen zodat ik helemaal klaar was om er nog een tiebreak derde set uit te halen, dit lukte ook. Ik hield me aan het plan en kwam in de tiebreak met 4-2 voor. Vanaf dat moment sloeg hij 2 ballen op de lijn, en op 4-4 sloeg ik mijn bespanning kapot.... En verloor uiteindelijk de tiebreak nog..... Heel veel pech gehad maar uiteindelijk was het wel een erg goede wedstrijd. Zeker omdat het pas mijn tweede wedstrijd op gravel was in een jaar tijd.. In ieder geval eentje die we allebei nooit meer zullen vergeten !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten