donderdag 21 juli 2011

Burnt Out....

Deze week stond het toernooi in het Belgische Diest op het programma! Afgelopen dinsdag had ik de eerste wedstrijd gespeeld en won overtuigend met 6-2 6-2. Vanwege de regen moesten we de hal in en dat is vaak wel in mijn voordeel..... Naderhand zijn we nog even het historische centrum van Diest gaan bekijken........ zie foto's!


Het zag er leuk uit, en er was een soort eettentje waar ze blijkbaar erg viel van drank hielden... want er stond een grote hoeveelheid flessen drank door het hele restaurant! Op deze foto met een collectie Hennessey op de achtergrond...


Tot dan toe was het allemaal nog positief, ik zou de volgende wedstrijd op donderdag avond gaan spelen!

Toen ging het echter mis, ik had de dag van tevoren al wat last van mijn achillespees/enkel maar ging er vanuit dat dit geen probleem zou zijn... ik begon de wedstrijd en kreeg er eigenlijk steeds meer last van... en verloor de eerste set met 4-6. De jongen waar ik tegen speelde maakte toch nog veel fouten en ik was ervan overtuigd dat ik ook met een blessure een goede kans had om van hem te winnen, want in de tweede set kwam ik al snel met 3-0 voor..

Toch kreeg ik steeds meer last van de blessure en ik wilde geen risico's lopen om het erger te maken dus heb ik met veel moeite de keuze genomen om ermee te stoppen...
Achteraf gezien is het misschien niet zo gek dat dit gebeurde; ik heb namelijk sinds ik terug ben uit Amerika (16 mei) nog maar 3 dagen gehad waarop ik niet heb getennist!
Nu zo snel mogelijk naar de fysio om te kijken wat er aan de hand is, en dan even een paar dagen rust geven aan het lichaam, en hopelijk kan ik weer snel verder!
Toch denk ik dat deze keuze verstandig geweest is met het oog op de rest van het seizoen, want het zomerseizoen is nog lang niet voorbij!
Er staan nog veel wedstrijden op de planning die ik ook zeker graag wil spelen, maar toch weer een belangrijke les; luister naar je lichaam!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten